Туршията е полезна за нашето здраве

За българина е традиция – с идването на Есента идва и времето за приготвяне на зимнината.

Обикновено използваме киселина, най-често винен оцет за консервацията на туршиите. По-полезни, обаче са тези туршии, които са преминали естествена ферментация. За целта се използват само сол и вода. По време на процеса се запазват витаминозните свойства на продуктите, същевременно се произвеждат и полезни за организма ензими. Непрактичното при този вид туршии е, че след като станат готови се развалят доста по-бързо.

Какво и е толкова полезно на една туршия, може да се запита някой.

След приключване на фермантацията зеленчуците се усвояват много по-лесно от организма. Освен това, ензимите получени по време на процеса засилват нашият метаболизъм.

В туршията се съдържат и дрожди, които пък спомагат за намаляване на нивата на захарите в човешкото тяло.

И не на последно място, туршиите са богати на полезни ензими, витаминим, пробиотици и омега-3 мастни киселини.

Ето и как да си направим хубава туршия

Всъщност, това не е никак сложно, нито пък е чак толкова трудоемко, но трябва да се спазват няколко основни правила.

  • За да не се развали туршията в съставките трябва да има достатъчно количество сол и киселина, като съветваме да се използва истински винен оцет, а не заместители
  • Винаги пълнете буркана до горе, в противен случай много лесно, ще се повят гъбички.
  • Ако ви е възможно не използвайте чешмяна вода
  • Не оставяйте съда в прекалено топло помещение

Традиционно у нас има най-различни видове туршии, но ето една бърза наречена Царска Туршия.

Изпитана рецепта от камби, моркови и карфиол, който се нарязват по ваша преценка.

В класически компотен буркан, се налива винен оцет до долната резка, добавя се една супена лъжица сол и две лъжици захар. Добавят се и нарязаните продукти и заливаме с вода до горният ръб на буркана.

Запечатваме го, като всеки ден трябва да обръщаме буркана. С тази рецепта, може да очаквате готовата туршия да е годна за ядене след около месец.

Коментирай

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *