Гугъл отново “подлива вода” на Амазон

Поредна битка между Амазон и Гугъл се разрази миналата седмица. Амазон отказа да продаде устройството Chromecast на Гугъл и Гугъл е прекратил достъпа до YouTube за потребители на Amazon’s Fire TV и Echo Show. Така че, основно, Google наказва потребителите на Amazon – много от които са потребителии на Гугъл – за да принудят Амазон да направи нещо, което не иска.

Има огромна разлика между търговец на дребно и отворен доставчик на уеб услуги, който живее от приходите от реклами, идващи от огромни групи от потребители. Google прави рекламните си приходи от YouTube независимо от това как потребителите имат достъп до услугата. И когато става въпрос за видео стрийминг сайт, YouTube в момента има абсолютният монопол.

Амазон, макар и не толкова мощен, колкото Google, има огромна клиентска база – и отчуждаването на тази база може да бъде проблем и за Google.

От друга страна, Гугъл, която е доминантната търсачка, има много възможности да заобиколи Amazon или Apple. (Apple Store също не предлага продукти на Google, по очевидни причини).

Вероятният отговор на Amazon е да намери алтернатива на YouTube. Независимо дали това ще е благодарение на на Бинг, които имат собствена услуга за видео стрийминг, създадена, за да “дръпне” от пазарния дял на Гугъл, или пък Амазон ще намери друг партньор, за да запълни празнината, това вероятно няма да е добре и за YouTube.

Действието на Google не е само пример за класическа злоупотреба с власт, а е невероятно глупаво. Правилото на индустрията е, че макар със сигурност да може да атакувате конкурент, никога това не трябва да рефлектира върху крайният потребител. Това влошава приходите както в краткосрочен, така и в дългосрочен план.

Коментирай

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *