Dyson Vassilias
hello@infosi.bg
Стара Загора, България
27/05/2024

Дизелови добавки при студено време

дизелови добавки

Продуктите за обработка на гориво могат да бъдат божи дар за капризните дизелови двигатели през зимата. Дизелови добавки.

Студеното време е особено тежко за дизеловото гориво и горивните системи, засягайки способността им да се запалват при компресия (за разлика от бензина, който се запалва от запалителна свещ). Един от основните проблеми с дизеловото гориво през зимата е, че когато температурите се понижат, в зависимост от качеството на горивото, то може да се образува в гел вместо в течност.

Откакто Съединените щати започнаха да налагат дизелово гориво с ултраниско съдържание на сяра (ULSD), за да подобрят качеството на въздуха и да позволят по-сложни стратегии за емисии, химическите промени от процеса на рафиниране доведоха до увеличаване на парафина, който образува восъчни частици в горивото.

Химическите промени причиняват увеличаване на восъчните частици, които са по-концентрирани и по-трудни за диспергиране, без да запушват горивния тръбопровод, инжектора или филтъра. Тъй като температурата на дизеловото гориво с изключително ниско съдържание на сяра пада, концентрираните восъчни молекули бързо се утаяват от горивото и образуват големи кристали, които могат бързо да запушат горивните линии и филтрите.

Някои обработки с дизелово гориво съдържат добавки и модификатори, които помагат за предотвратяване на образуването на восъчни кристали. Ако се добавят преди горивото да достигне температурата си на „точка на помътняване“.

Дизелови добавки против „желиране“

Производителите на горива се борят с „желирането“, като използват добавки, които капсулират и разпръскват восъчните кристали, докато се образуват. Чрез намаляване на размера на восъчните кристали и предотвратяване на растежа на по-големи кристали, горивото може по-лесно да тече през горивните филтри и тръбопроводи и в горивната камера.

По-ниската смазваща способност е друг проблем, който засяга ULSD горивото. Процесът на рафиниране, използван за намаляване на сярата, също намалява смазочните свойства на горивото. Смазочността позволява на горивото да смазва и предпазва движещите се части в горивната система от износване. Процесът, необходим за намаляване на сярата до 15 ppm, също премахва естествено срещащите се смазващи агенти в дизеловото гориво. ASTM International прие стандартите за смазване, дефинирани в ASTM D975 за всички дизелови горива, които влязоха в сила на 1 януари 2005 г. Стандартът D975 дефинира два ULSD стандарта: клас № 2-D S15 (обикновен ULSD) и клас № 1- D S15 (гориво с по-висока летливост и по-ниска температура на желиране от обикновеното ULSD).

Дизелова добавка за смазване на двигателя

Дизеловите двигатели използват по-високи налягания при впръскване на гориво, по-високи температури на връщане на горивото, по-високи работни температури и усъвършенствана геометрия на двигателя за контролиране на емисиите, като всички те допринасят за повишеното износване на горивната система и могат да съкратят живота на двигателя.

Поради това много собственици на дизелови двигатели използват добавка за смазване, за да предпазят двигателите от износване, свързано с горивната система. От решаващо значение е да използвате добавка, която не съдържа алкохол, съгласно стандарта на EPA. Използването на висококачествена обработка на дизелово гориво помага на горивото да образува граничен слой между металните части в горивната система.

Граничният смазочен филм не само помага за намаляване на триенето и износването между повърхностите на горивната система. Но също така увеличава живота на компонентите на горивната система. Което води до по-малко време на престой и по-дълъг живот на двигателя.

Дизелови добавки за усилване на цетановото число

Последната добавка за дизел, която често се използва, е усилвател на цетановото число. Тези продукти са за дизела това, което са октановите бустери за бензина. Една от най-големите разлики между цетаново и октаново число е, че по-високото октаново число забавя горенето,. За да намали детонацията на двигателя. Докато по-високото цетаново число увеличава запалимостта на горивото, което позволява двигатели с по-чисто изгаряне. Някои горивни обработки съдържат цетанови бустери, както и антижелиращи добавки, които улесняват стартирането на студено през зимните месеци.

Използването на добавка за гориво не винаги е необходимо, особено ако знаете, че получавате гориво от качествен доставчик на гориво. Но ако има опасения, добавката за гориво е добра застраховка срещу неизвестното.

Коментарите са изключени.