Dyson Vassilias
hello@infosi.bg
Стара Загора, България
19/03/2025

Основните задачи на счетоводството

задачи на счетоводството

Основните задачи на счетоводството.

Основните задачи на счетоводството са:

1) формиране на пълна и надеждна информация за дейността на организацията и нейното финансово състояние, въз основа на която вътрешните и външните потребители на финансовите отчети ще вземат управленски решения;

2) предоставяне на информация на вътрешни и външни потребители с цел наблюдение на спазването на украинското законодателство при извършване на бизнес транзакции, тяхната целесъобразност, както и наличието и движението на имущество и пасиви и използването на материални, трудови и финансови ресурси;

3) предотвратяване на отрицателни резултати от икономическата дейност на организацията и идентифициране на нейните вътрешни резерви за осигуряване на финансова стабилност.

Счетоводни принципи

При водене на записи трябва да се спазват определени принципи. Счетоводните принципи са основните, изходни, основни положения на счетоводството като наука, които предопределят всички последващи отчети, произтичащи от тях.

Счетоводни принципи

Когато на записа има вода, трябва да се определи принципът. Счетоводните принципи са основните, първоначални и фундаментални разпоредби на счетоводството, тоест науката, която определя всички последващи отчети, изготвени от тях.

Нека разгледаме основните функции на счетоводството – регистрация, обработка и представяне на информация.

  1. Регистрация на данни. Счетоводството включва събиране на първични данни и записването им в специфична структурирана форма. За запазване и предаване на първичните данни те се записват на материален носител под формата на първичен документ. Първичен документ е писмен документ, който съдържа информация за стопанска операция и потвърждава нейното изпълнение. Информацията, съдържаща се в първичните документи, се систематизира в регистрите на синтетичното и аналитичното счетоводство чрез двойно вписване във взаимосвързани счетоводни сметки. Счетоводителят взема предвид само тези факти, които имат парична стойност и се отнасят до делата на организацията, а не до обществото или икономиката като цяло.
  2. Обработка на пълномощни. Обработката в счетоводството е процес на преобразуване на записани необработени данни в полезна информация с помощта на счетоводни регистри. Счетоводният регистър е писмен документ, който съдържа натрупани и групирани данни от първични документи.
  3. Представяне на данни. Счетоводните отчети се изготвят на базата на счетоводни регистри. Финансовите отчети са отчети, които се изготвят въз основа на счетоводни данни, за да отговорят на нуждите на конкретни потребители. Формите и съдържанието на финансовите отчети зависят от нуждите на конкретния потребител. В зависимост от потребителя се разглеждат следните видове отчетност: финансова, данъчна, статистическа и вътрешна (управленска). Финансовите отчети са счетоводни отчети, които съдържат информация за финансовото състояние, резултатите от дейността и паричния поток на предприятието за отчетния период.

 

Коментарите са изключени.