Счетоводство и счетоводни цели
Счетоводство и счетоводни цели: Как да определите и постигнете успешни финансови резултати
За да научите как да отразявате транзакции по сметки, трябва да се запознаете със следните понятия, изброени по-долу:
- Акаунт
- Счетоводно записване
- Оборотна ведомост
- Сметкоплан
- Двоен вход
- Баланс
- Счетоводство, сметкоплан
Счетоводната сметка е система за съхраняване на информация за дадена стопанска операция.
Сметката в основната книга е двупосочна таблица.
Лявата страна на сметката се нарича дебит, дясната страна се нарича кредит.
Счетоводство и счетоводни услуги – важна част за всеки бизнес!
Още обяснения за водене на счетоводство:
Разделянето на сметката на две части се извършва така, че от едната страна да се записва увеличение, а от другата – намаление. Тези суми, които са записани в сметките през текущия месец, се наричат оборот. Сумите, които се записват в дебитната част се наричат дебитни обороти, а в кредитната – кредитни обороти.
Счетоводните сметки имат номер, състоящ се от 4 цифри. Всички счетоводни сметки са групирани в сметкоплан. Стандартният сметкоплан е систематичен списък от счетоводни сметки, който определя изграждането на цялата счетоводна система и е задължителен за стопанските субекти.
Сметкопланът на счетоводството се състои от 8 раздела, те са следните:
- Текущи активи
- Дълготрайни активи
- Текущи задължения
- Дългосрочни задължения
- Капитал и резерви
- Доходи
- Разноски
- Производствени сметки
Основни методи за контрол в счетоводството
Документиране и записване на движението на стоки, услуги, имоти и финансови активи в професионални счетоводни програми и писмени отчети
Двойно записване на бизнес транзакции в счетоводни сметки, където една и съща сума се записва като дебит или кредит
Инвентаризация – равняване на стоки или имущество, изброени в баланса
Себестойност – изчисляване на разходите за единица продукт или услуга, като се вземат предвид разходите, за да се определи себестойността
Баланс – отразяване на информация за финансовите дейности на компанията, като се вземат предвид приходите и разходите към желаната дата
Счетоводните отчети са всички счетоводни данни, отразени в специални данъчни отчетни форми, въз основа на които се формира данъчната основа и се отразява финансовото състояние на предприятието.