Dyson Vassilias
hello@infosi.bg
Стара Загора, България
03/12/2024

Счетоводство и счетоводни цели

Счетоводство

Счетоводство и счетоводни цели: Как да определите и постигнете успешни финансови резултати

За да научите как да отразявате транзакции по сметки, трябва да се запознаете със следните понятия, изброени по-долу:

  • Акаунт
  • Счетоводно записване
  • Оборотна ведомост
  • Сметкоплан
  • Двоен вход
  • Баланс
  • Счетоводство, сметкоплан

Счетоводната сметка е система за съхраняване на информация за дадена стопанска операция.

Сметката в основната книга е двупосочна таблица.

Лявата страна на сметката се нарича дебит, дясната страна се нарича кредит.

Счетоводство и счетоводни услуги – важна част за всеки бизнес!

Още обяснения за водене на счетоводство:

Разделянето на сметката на две части се извършва така, че от едната страна да се записва увеличение, а от другата – намаление. Тези суми, които са записани в сметките през текущия месец, се наричат ​​оборот. Сумите, които се записват в дебитната част се наричат ​​дебитни обороти, а в кредитната – кредитни обороти.

Счетоводните сметки имат номер, състоящ се от 4 цифри. Всички счетоводни сметки са групирани в сметкоплан. Стандартният сметкоплан е систематичен списък от счетоводни сметки, който определя изграждането на цялата счетоводна система и е задължителен за стопанските субекти.

Сметкопланът на счетоводството се състои от 8 раздела, те са следните:

  • Текущи активи
  • Дълготрайни активи
  • Текущи задължения
  • Дългосрочни задължения
  • Капитал и резерви
  • Доходи
  • Разноски
  • Производствени сметки

Основни методи за контрол в счетоводството

Документиране и записване на движението на стоки, услуги, имоти и финансови активи в професионални счетоводни програми и писмени отчети

Двойно записване на бизнес транзакции в счетоводни сметки, където една и съща сума се записва като дебит или кредит

Инвентаризация – равняване на стоки или имущество, изброени в баланса

Себестойност – изчисляване на разходите за единица продукт или услуга, като се вземат предвид разходите, за да се определи себестойността

Баланс – отразяване на информация за финансовите дейности на компанията, като се вземат предвид приходите и разходите към желаната дата

Счетоводните отчети са всички счетоводни данни, отразени в специални данъчни отчетни форми, въз основа на които се формира данъчната основа и се отразява финансовото състояние на предприятието.

 

Коментарите са изключени.